Zgłaszanie szkody komunikacyjnej
Zgłaszanie szkody komunikacyjnej samochodu w leasingu, i jej rozliczanie, przebiega podobnie jak w przypadku, gdy posiadamy własny pojazd. Po pierwsze zgłaszamy szkodę do towarzystwa ubezpieczeniowego. Należy jednak pamiętać, żeby dodatkowo zgłosić ją do firmy leasingowej, która jest właścicielem użytkowanego przez nas samochodu. To ważne, bo leasingodawca musi wyrazić zgodę na wypłatę odszkodowania na konto warsztatu samochodowego lub leasingobiorcy. Sporo firm leasingowych udostępnia formularze zgłoszenia szkody na swoich stronach internetowych, pozostałe proszą o tradycyjny kontakt poprzez infolinię. Jeśli jesteś klientem Piglon, to nie musisz zastanawiać się, gdzie zgłosić szkodę w pierwszej kolejności. Wystarczy, że zadzwonisz do nas, a my pomożemy Ci zgłosić szkodę w możliwie najprostszy sposób. Znamy procedury likwidacji szkody we wszystkich firmach leasingowych, z którymi współpracujemy. Pomagamy klientom uniknąć problemów związanych ze zgłaszaniem szkód i przyspieszyć wypłatę odszkodowania.
Wypłata odszkodowania
Towarzystwo ubezpieczeniowe wypłaca odszkodowanie po otrzymaniu zgody z firmy leasingowej. Pamiętaj, aby saldo naszych rozliczeń z leasingodawcą było „wyzerowane”. Jeśli istnieją jakieś zaległości, to firma leasingowa może nie wyrazić zgody na wypłatę odszkodowania do czasu ich uregulowania. Zwróć też uwagę na zapisy w ogólnych warunkach umowy leasingu (OWUL), w których leasingodawca określa sposób i miejsce naprawy uszkodzonego auta. Ustalenie salda umowy wymaga wykonania dodatkowych czynności w firmie leasingowej. To bywa kłopotliwe, gdy zależy nam na skróceniu czasu likwidacji szkody. Jeśli jesteś naszym klientem, to pomożemy Ci w ustaleniu aktualnego salda umowy i uzyskaniu zgody na wypłatę przyznanego odszkodowania.
Opłaty dodatkowe
Z likwidacją szkody często wiążą się dodatkowe opłaty wymagane przez firmę leasingową. Koniecznie jeszcze przed zawarciem umowy należy zapoznać się tabelą opłat i prowizji. Opłaty są naliczane przede wszystkim na pokrycie kosztów korespondencji czy wystawienia dokumentów umożliwiających wypłatę odszkodowania. Ich wysokość jest zwykle różna w poszczególnych firmach leasingowych. Można również spotkać firmy, które nie pobierają opłat za konkretne czynności, ale jedną zryczałtowaną opłatę miesięczną. Część naszych klientów pyta nas jeszcze przed zawarciem umowy o szczegóły związane z opłatami i prowizjami. To dobra praktyka. Chętnie dzielimy się naszą wiedzą całkiem za darmo. W naszym interesie jest wskazanie klientowi takiej firmy leasingowej, z której klient będzie zadowolony.
Likwidacja szkody a podatek VAT
Ważną kwestią związaną z likwidacją szkody jest sprawa podatku VAT. Klienci prowadzący działalność gospodarczą najczęściej ubezpieczają pojazdy od wartości netto. Wówczas towarzystwo ubezpieczeniowe wypłaci odszkodowanie tylko w wartości netto, a klient – chcąc odebrać pojazd z warsztatu – będzie musiał dopłacić podatek VAT. Bywa, że niektóre firmy leasingowe w ramach promocji oferują zapłatę podatku VAT za klienta, wymaga to jednak spełnienia określonych warunków. W takich kwestiach zawsze warto zasięgnąć opinii u nas. Podpowiadamy naszym klientom jaki wariant ubezpieczenia jest dla nich najkorzystniejszy. Zarówno w kwestii ceny ale również w kwestii zakresu ubezpieczenia czy wskazania właściwej sumy ubezpieczenia.
Pomożemy wybrać ubezpieczenie
Ubezpieczenie powinno służyć klientowi w trudnych sytuacjach – to oczywiste. Ale wiemy, że wcale nie jest łatwo wybrać właściwą ofertę czy wariant ubezpieczenia. W takich sytuacjach z pomocą przychodzą pracownicy firmy Piglon, pokazując wady i zalety dostępnych ofert i ułatwiając wybór tej właściwej. Potrafimy doradzić odpowiednie ubezpieczenie dla każdego samochodu, nie tylko w leasingu ale również w innych rodzajach finansowania, np. w pożyczce.
Zapraszamy do kontaktu.